Em pensava que sí, que aquest any, per fi, podria fer allò que cada any he desitjat i mai he pogut realitzar. Ho tenia fàcil. Però no, ves per on, avui tinc festa i no treballo. Serà casualitat? Serà mala llet? Serà que no els hi va quedar clar als meus "jefes" que jo no sóc espanyol?
De fet, em faria molta vergonya que la gent d'aquí es pensés que sóc espanyol. I molta més si sapigués per què fan festa avui, què significa la "Hispanitat" i quina classe de crims i genocidis es van cometre sota aquesta bandera. Em faria vergonya que entenguessin que celebrar el dia de la Hispanitat a España és, al meu entendre, com si a Alemanya celebressin l'Holocaust.
També crec que és inadmissible que responsables polítics que s'autoanomenen catalanistes signin els permisos perquè els nostàlgics del franquisme puguin passejar les seves repugnants actituds pels nostres carrers. Crec que no valen excuses ni posicions ambigües quan es tracta de combatre l'ascens de la ultradreta i el discurs racista. I això sense parlar del patètic desplegament de la -també patètica- força militar a Madrid. Per unes coses hi ha crisi i retallades; per altres, sembla que no...
En fi, el què us deia. Avui és 12 d'octubre i jo, un any més, no treballo. Gràcies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada