dimarts, 4 d’octubre del 2011

Aquí busquem núvols

Aquest cap de setmana volia escriure quelcom sobre la Festa dels Bolets, perquè aquest ha estat el primer any que no veig cremar la falla des del Passeig de la Pau. Cada any hi he estat, fins i tot quan estava estudiant a Barcelona que tiràvem avall quan el foc ja havia devorat l'últim bolet de paper. De petit ens ho miràvem amb la Queralt des del balcó dels seus avis. Recordo que quan cremava fort havíem d'entrar a dins del pis perquè semblava que ens cremés la cara. Segurament vaig mirar-m'ho des d'allà fins que Caixa Penedès -qui havia de fotre's pel mig sinó una caixa?- va construir aquell edifici al davant.

No ho faig, doncs, perquè he treballat tot el cap de setmana i m'ha estat impossible obrir l'ordinador fins avui (ja faré una entrada per parlar de la meva feina més endavant). De totes maneres, això em va bé per trencar-vos tots els esquemes sobre els tòpics anglesos climatològics: "Ui, abriga't fort, eh? Que a Londres fa molt fred!", "Ja et pots endur un paraigües, que allà plou cada dia", "Endu-te'n dos, que els faràs servir molt", "Emporta't roba gruixuda!", "Ja et pots despedir del sol". Malparits! Carda una calor aquí que esparvera!  Em costaria més trobar un núvol o un dia de pluja aquí que un rovelló o una llenega al Parc del Lledó. Només va ploure un dia cinc minutets de res per molestar una mica. I ho explico no per fer enveja de res, perquè per terres catalanes, pel que sento, fa el mateix temps que aquí -o semblant-, sinó perquè jo, innocent de mi, vaig fer cas dels tòpics i em vaig endur només pantalons llargs i roba d'abric. Sort en tinc de les quatre samarretes màniga curta que portava... Quatre contades, eh! No ho escric per dir un número. Només en tinc quatre. Potser la cinquena que tingui serà la del Barça. Aquí només val 40 pounds, uns 46€ aproximadament. Això és una altra cosa a investigar: per què aquí val 46€ i a la botiga oficial del club o a qualsevol botiga del nostre estimat país val el doble?

Em desvio del tema, sempre em passa el mateix. Tinc tantes coses per explicar que me'n vaig de naps a cols. Bé, doncs això, de fred, gens; i de pluja, ni gota. A aquest pas tornarem ben morenos... i amb la samarreta del Barça.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada